Інтерактивні технології під час позааудиторної самостійної роботи майбутніх прикордонників у відомчих навчальних закладах Республіки Індія
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.2(93).2018.39-45Keywords:
професійна підготовка, інтерактивні технології, проекти, ''парне програмування'', ''перевернутий клас'', горизонтальне навчання.Abstract
У статті представлено аналіз інтерактивних технологій, які використовуються під час позааудиторної самостійної роботи майбутніх прикордонників у відомчих навчальних закладах Республіки Індія, а саме: мозаїчне навчання, проектування, ''парне програмування'', ''перевернутий клас'', горизонтальне навчання, ігрові вправи, ''навчальна секція'' та навчальні візити. З’ясовано особливості імплементації інтерактивних технологій під час позааудиторної самостійної роботи майбутніх прикордонників в індійських відомчих навчальних закладах, а також обґрунтовано їхні переваги в системі професійної підготовки прикордонників у Республіці Індія.
References
Venkata Reddy K. Changing Attitudes To Education In India / K. Venkata Reddy. – New Delhi. Atlantic Publishers and Distributors, 2002. – 128 p.
Kumar R. D. Students’ Classroom Participation for Improved Learning in an English Language Skills Course : An Action Research Report / R. D. Kumar. – Working Paper No. 21. – October 2007. – Р. 1–8. – Режим доступу : http://www.crie.org.nz/research-papers/r.d.kumar_wp.pdf.
William M. Vygotsky’s Social Theory of Mind / M. William // Harvard Educational Review. – No 59 (1). – February, 1989. – P. 108–126.
Sujatha Devi A. Active Learning Models for Effective Teaching / A. Sujatha Devi. – Hyderabad. UGC-Academic Staff College, Jawaharlal Nehru Technological University, 2014. – 19 p. – Режим доступу : http://jntuhhrdc.in/docs/Mini%20project.pdf.
Pama B. Paradigm Shift in Training in the Army / B. Pama. – New Delhi. – KW Publishers Pvt. – Ltd, 2008. – 260 p.
Saini S. K. Revamping the Military Training System / S. K. Saini. // Journal of Defence Studies. – Vol. 2. – Issue 1. – 2008. – P. 65–78. – Режим доступу : https://idsa.in/jds/2_1_2008_RevampingtheMilitaryTrainingSystem_SKSaini.
Nagpal K. Independent Learning and Student Development / K. Nagpal, Priyamakhija, L. James, Gyanprakash // International Journal of Social Science & Interdisciplinary Research. – Vol. 2 (2). – February 2013. – P. 27–35.
Kuppuswami S. The Effects of Pair Programming on Learning Efficiency in Short Programming Assignments / Kuppuswami S., Vivekanandan K. // Informatics in Education. – 2004. – Vol. 3. – No. 2. – Р. 251–266.
Srivastava K. Role of Flipped Classroom in Education / K. Srivastava // PARIPEX – Indian Journal оf Research / А. Кumar (ed.)]. – Vol. 3. – Issue 4. – April, 2014. – Р. 81–83.
Griffiths S. Enhancing Student Learning Through Peer Tutoring in Higher Education / Griffiths S., Houston K., Lazenbatt A. – Coleraine. – University of Ulster, 1995. – 124 р.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Н. В. Бхіндер
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).