ПОГЛЯДИ В. СУХОМЛИНСЬКОГО ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ОСОБИСТІСНОЇ САМООРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.5(91).2017.67-71Keywords:
В. Сухомлинський, самоорганізація, організація педагогічної праці, планування, раціональний розподіл часу і діяльності, самоосвіта, самовихованняAbstract
На основі аналізу творчого доробку В. Сухомлинського з’ясовано підходи вченого до вирішення проблем організації професійно-педагогічної діяльності та самоорганізації педагога. У своїх працях учений розв’язує такі проблеми: як запобігти виснаженню, де брати час, як розумно спланувати відпочинок, як раціонально організувати працю учнів і т. п. В. Сухомлинський розкриває специфіку педагогічної діяльності та наголошує на важливості таких процесів і характеристик: самопізнання, рефлексія, самоконтроль, саморегулювання, уміння володіти собою, здатність керувати ситуацією. Учений визначив і змістовно обґрунтував складові самоорганізації педагога: аналіз, планування діяльності та її результатів, прогнозування ситуації, варіативність власної поведінки та ін. Педагог дає поради щодо раціонального розподілу часу та організації праці, визначає доцільність планування і характеризує його види.References
Sukhomlyns'kyi V. O. Sto porad uchytelevi [One Hundred Advice to a Teacher] // Sukhomlyns'kyi V. O. // Vybrani tvory : v 5-ty tomakh [Selected Works in 5 Volumes] / V. O. Sukhomlyns'kyi. – K. : Rad. shkola, 1976. – T. 2. – 1976. – S. 416–654.
Sukhomlyns'kyi V. O. Vybrani tvory : v 5-ty tomakh [Selected Works in 5 Volumes] / V. O. Sukhomlyns'kyi. – K. : Rad. shkola, 1977. – T. 3 : Sertse viddaiu ditiam. Narodzhennia hromadianyna. Lysty do syna. – 1977. – 672 s.
Sukhomlyns'kyi V. O. Vybrani tvory : v 5-ty tomakh [Selected Works in 5 Volumes] / V. O. Sukhomlyns'kyi. – K. : Rad. shkola, 1977. – T. 5 : Statti. – 1977. – 640 s.
Sukhomlyns'kyi V. O. Vybrani tvory : v 5-ty tomakh [Selected Works in 5 Volumes] / V. O. Sukhomlyns'kyi. – K. : Rad. shkola, 1977. – T. 4 : Pavlys'ka serednya shkola. Rozmova z molodym dyrektorom shkoly. – 1976. – 630 s.
Sukhomlyns'kyi V. O. Vybrani tvory: v 5-ty tomakh [Selected Works in 5 Volumes] / V. O. Sukhomlyns'kyi. – K. : Rad. shkola, 1977. – T. 1 : Problemy vykhovannya rozvynenoi osobystosti. Dukhovnyy svit shkoliara. Metodyka vykhovannia kolektyvu. – 1976. – 654 s.
Lozova V. I. Idei samorozvytku osobystosti v pedahohichniy spadshchyni V. Sukhomlyns'koho [Ideas of Personality's Self-Development in Pedagogical Heritage] / V. I. Lozova, H. V. Trotsko // V. O. Sukhomlyns'kyi u rozdumakh suchasnykh ukrayins'kykh pedahohiv [V. O. Sukhomlynsky in Modern Ukrainian Teachers' Thinking ] : [monohrafiya] / avt. kol. : O. V. Sukhomlyns'ka, O. Ya. Savchenko , V. S. Kurylo, I. D. Bekh ta in. – Luhans'k : Vyd-vo DZ ''LNU imeni Tarasa Shevchenka'', 2012. – S. 430–440.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Н. М. Мирончук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).