ФІЛОСОФІЯ ДЛЯ ДІТЕЙ У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.5(91).2017.167-170

Keywords:

філософія для дітей, спілка дослідників, діалог, критичне мислення

Abstract

У даній статті розглядається сутність методики ''Філософія для дітей'', схарактеризовано ''Філософію для дітей'' як парадигму рефлексивної освіти, визначено її методологічні принципи.

Встановлено головну особливість даної методики ‑ не запам’ятовування інформації, а її активне ''творення'', що вимагає інтелектуальних зусиль, головний принцип ‑ перетворення групи дітей на ''спілку дослідників'', для якої характерним виступає діалог у навчанні.

Доведено актуальність педагогічних ідей В. Сухомлинського в аспекті формування критичного та креативного мислення в учнів початкової школи.

References

Sukhomlyns'ka O. Filosofiia dlia ditei yak pedahohichna problema [Philosophy for Children as a Pedagogical Problem] / O. Sukhomlyns'ka // Psykholoho-pedahohichni problemy sil's'koyi shkoly [Psychological-Pedagogical Problems of Rural School]. − 2002. − № 2. − S. 8–19.

Adamenko N. Istoriia znaiomstva ukrayins'koi pedahohichnoi audytorii z metodykoiu ''filosofiia dlia ditei'' [History of the Acquaintance of the Ukrainian Pedagogical Audience with the Methodology "Philosophy for Children"] / N. Adamenko // Filosofiia osvity [Philosophy of Education]. 2014. № 2 (15). – S. 188–195.

Narizhnyi Yu. Chy budut' dity v Ukraini navchatys' filosofii v shkoli? [Will Children in Ukraine Learn Philosophy at School?] / Yu. Narizhnyi // Postmetodyka [Postmetodology]. – 2013. – № 6 (115). – S. 9–14.

Dichek N. Universal'nist' pedahohichnoho novatorstva V. O. Sukhomlyns'koho [The Universality of Pedagogical Innovation by V. O. Sukhomlynsky] / N. Dichek // Ridna shkola. [Native School]. – 2010. – № 3. – S. 8–11.

Svitel's'ka-Dirko S. V. Vykhovannya tsinnisnykh oriyentatsiy molodshykh shkolyariv zasobamy kazky v pedahohichniy spadshchyni V. O. Sukhomlyns'koho [Svitelska-Dirko S. V. Education of value orientations of junior schoolchildren by means of a fairy tale in the pedagogical heritage of V. O. Sukhomlynsky] : dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : 13.00.01 / Svitel's'ka-Dirko Svitlana Volodymyrivna. – Zhytomyr, 2017. – 228 s.

Sukhomlyns'kyi V. Yak vykhovaty spravzhnyu liudynu [How to Raise a True Person] / V. Sukhomlyns'kyy. – K. Rad. shkola. [V. Sukhomlynsky. K. Rad. School]. 1976. – Vybr. tvory v 5 t. T. 2. – S. 147–414.

Adamenko N. ''Spil'nota doslidnykiv'' M. Lipmana : filosofs'ki zapytuvannia, obhovorennia, arhumentatsii ta kontrarhumentatsii vustamy ditei ["Community of Researchers" M. Lipman: Philosophical Inquiries, Discussions, Arguments and Contradictions by the Lips of Children] / N. Adamenko // Filosofiia osvity [Philosophy of Education]. – 2011. №1-2(10). S. 275-286.

Sukhomlyns'kyi V. Problemy vsebichno rozvynutoi osobystosti [Problems of a Fully Developed Personality] / V. Sukhomlyns'kyi. – K. Rad. shkola, [V. Sukhomlynsky. K. Rad. School]. 1976. – Vybr. tvory v 5 t. – T. 1. – S. 53–206.

Filosofs'kyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical Encyclopedic Dictionary], [uklad V. Shynkaruk. K. : Abrys]. 2002. – 987 s.

Downloads

Published

2017-12-26