ПРОБЛЕМА ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ У ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/Pedagogy.5(91).2017.37-41

Keywords:

духовність, моральність, духовно-моральне виховання, совість, індивідуальність, духовний розвиток особистості.

Abstract

В статті подано аналіз педагогічної системи В. О. Сухомлинського в контексті використання його ідей щодо духовно-морального виховання сучасної молоді. Проаналізовано сутність понять духовність, духовно-моральне виховання особистості, моральність, совість, індивідуальність та її духовний розвиток. Висвітлено основні ідеї видатного вченого і практика, які характеризують його погляди на процес виховання особистості молодої людини, взаємодії вчителя і учнів; ролі батька, матері, сім’ї, учнівського колективу та колективу педагогів у становленні духовно-моральної культури особистості. Розглянуто основні компоненти духовного світу особистості в контексті ідей видатного педагога, їх взаємозв’язок і взаємозалежність. Окреслено основні проблеми духовно-морального виховання сучасної молоді та поради і шляхи їх вирішення, які визначені в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.

Author Biography

С. С. Вітвицька, Житомирський державний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, професор

References

Боришевський М. Про виховання особистості / М. Боришевський // Початкова школа. – 1998. – № 9. – С. 18–

Сухомлинский В. А. Как воспитать настоящего человека (Советы воспитателям) / В. А. Сухомлинский. – К. :

''Радянська школа'', 1975. – 236 с.

Сухомлинський В. О. Павлиська середня школа / В. O. Сухомлинский // Вибр. твори у 5 т. .– Т. 4. – К., 1977.

– C. 7–390 (362 c).

Сухомлинський В. А. Мудрость родительской любви / В. А. Сухомлинський. – M, 1988. – 303 с.

Сухомлинский В. А. Хрестоматия по етике / В. А. Сухомлинський. – М, 1990. – 303 с.

Сухомлинський В. Чиста криниця: казки, оповідання, етюди для сімейного читання / В. Сухомлинський. – К,

– 287 с.