NETWORK RESOURCES AND SERVICES AS MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION BETWEEN SUBJECTS OF EDUCATIONAL ACTIVITY OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.3(89).2017.5-11

Keywords:

website, administrative, corporate, educational, university website, network resources and services, information and communication technologies, co-operation

Abstract

In an article on the basis of the thorough analysis of the psychological, pedagogical and methodological scientific sources, the basic definition investigated problem and the peculiarities of the structure and use of cloud-oriented information and analytical network tools, including administrative, corporate, educational, university website to perform scientific, educational and international activities of the university. The expediency and the ability to use network resources and cloud services as a means of information and communication interaction of educational activity of higher education. Determined that the official websites related to open web-based corporate information systems that operate in scientific institutions and universities. Outlined the educational function of the university website as an important tool to guide students in information and educational space. The basic requirements for the substantive content of the educational website developed eligibility criteria website usability standards for its content including: evaluation criteria interface; criteria for assessing the business logic; evaluation criteria information; evaluation criteria navigation; evaluation criteria homepage. Investigated the importance of creating their own educational websites for higher education institutions that reflect the level of information and communications interaction of learning activities and play a significant role in the development of open educational content and scientific environment of the University. The development of educational and scientific environment of higher educational institutions using cloud-oriented services, network resources, enables the combination of science and practice, integrating the process of training and scientific research, improved results and the level of organization of scientific, educational and international activities, and is defining trend of scientific and educational information networks and systems of open education and science.

References

Биков В. Ю. Теоретичні та методологічні засади формування хмаро орієнтованого середовища вищого навчального закладу / В. Ю. Биков, М. П. Шишкіна // Теорія і практика управління соціальними системами : [щоквартальний науково-практичний журнал]. – Харків : НТУ ''ХПІ'', 2016. – № 2. – 176 р.

Биков В. Ю. Організаційні моделі відкритої освіти : [монографія] / В. Ю. Биков // – К. : Атіка, 2009. – 684 с. : Іл. – 119 с.

Пітель О. М. Організація самостійної роботи студентів в освітнього інформаційного середовища університету / О. М. Пітель // Комп'ютерні науки та освіти. – К. : 2012. – № 10 (239). –12 с.

Сікора Ю. В. Використання інформаційних та комунікаційних технологій в системі прикладної математичної підготовки майбутніх фахівців в галузі інформатики [Електронний ресурс] / Ю. В. Сікора // Інформаційні технології і засоби навчання в. – 2011. – № 1 (21). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/400#.

Савенкова Л. В. Аналітичний огляд сайтів бібліотек педагогічних вузів України: проблеми і перспективи розвитку [Електронний ресурс] / Л. В. Савенкова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2008. – № 1 (5). – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em5/content/08slvdop.htm.

Парненко В. С. Структура і аналіз сайту зручність і простота використання інженерних вищих навчальних закладів / В. С. Парненко // Науковий журнал НЛТУ України. – 2012. – Вип. 22,8. с. 353. Режим доступу : http://nltu.edu.ua/nv/Archive/2012/22_08/353_Par.pdf.

Published

2017-07-22