Наукові засади інтелектуального розвитку особистості учня середньої школи
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(95).2018.45-49Keywords:
особистість, розвиток, інтелект, інтелектуальний розвиток, теорії інтелекту, біоекологічна теорія інтелектуAbstract
У статті здійснено аналіз наукових засад інтелектуального розвитку особистості, розглянуто основні теорії розвитку особистості, сучасне розуміння понять інтелекту та структури інтелекту. На основі здійсненого аналізу основних підходів до розуміння інтелекту та розвитку особистості інтелектуальний розвиток особистості визначено як неперервний процес становлення і формування якісних змін у структурі інтелекту особистості, в основі якого лежать психічні процеси, мислення та уява, мова і мовлення. Інтелектуальний розвиток знаходиться у прямо пропорційній залежності від навчання, у основі яких лежать зовнішні і внутрішні чинники, найважливішими з яких є наявність стійкої мотивації, розвивального освітнього середовища.References
Семенець С. П. Концепція моделі навчально-математичної діяльності учнів / С. П. Семенець // Педагогіка вищої і середньої школи. – 2017. – Вип. 1(50). – С. 137–146
Введение в психологию / [Аткинсон Р. С., Аткинсон Э. Е., Смит Д. Дж., Бем С. Нолен-Хоэксема] ; за ред.В. П. Зинченко. - Санкт-Петербург : Прайм-Еврознак, 2007 – 672 с
Анцыферова Л. И. Способность личности к преодолению деформации свого развития / Л. И. Анцыферова // Развитие личности и проблемы геронтопсихологии. – М. : Изд-во "Институт психологии РАН", 2006. – С. 355–381.
Семенець С. П. Особистісно-розвивальне навчання математики: діяльнісний вимір // Креативна педагогіка : [наук.-метод. журнал] / С. П. Семенець // Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки "Полісся". – Житомир, 2016. – Вип. 11.
Смульсон М. Л. Психологія розвитку інтелекту у ранній юності : автореф. дис. доктора псих.наук : спец 19.00.07 – "Педагогічна та вікова психологія" / М. Л. Смульсон. – Київ, 2002. – 40 с.
Смульсон М. Л. Інтелект і ментальні моделі світу / М. Л. Смульсон // Наукові записки. – Серія "Психологія і педагогіка". Тематичний випуск "Сучасні дослідження когнітивної психології" – Острог : Вид-во Національного університету "Острог", 2009. – Вип. 12. – С. 38–49.
Ващук О. В. Інтелектуальний розвиток особистості школярів у проесі вивчення природничих дисциплін [Електронний ресурс] / О. В. Ващук. – Режим доступу : https://naurok.com.ua/intelektualniy-rozvitokosobistosti-shkolyariv-u-procesi-vivchennya-prirodnichih-disciplin-2494.html. – Систем. вимоги : Pentium ;32 Mb RAM ; Windows 95, 98, 2000, XP ; MS Word 97-2000. – Назва з контейнера.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 О. В. Ващук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).