Інформаційно-комунікаційні технології як засіб реалізації інформаційної компетентності фахівців у галузі екології
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(95).2018.56-61Keywords:
інформаційна компетентність, віртуальні лабораторії, імітаційні моделі, педагогічні програмні засобиAbstract
У статті висвітлено шляхи використання педагогічних програмних засобів (ППЗ) у викладанні екологічних дисциплін. Проаналізовано можливості системи динамічної математики GeoGebra, за допомогою якої можна змоделювати у 3-D-просторові формули хімічних сполук органічної та неорганічної природи, які становлять каркас біологічного та геологічного циклів в оточуючому середовищі й визначають формування екосистем. Продемонстровано, що створення імітаційних моделей засобами віртуальних лабораторій, які забезпечують користувачів повним набором інструментів та системою змінюваних відповідно до заданих умов параметрів, а також вхідних та вихідних даних (результатів експерименту), є ефективним з огляду на формування в студентів природничих спеціальностей дослідницьких умінь й інформаційної компетентності.References
Биков В. Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-АУТСОРСІНГ ТА НОВІ ФУНКЦІЇ ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – Вип. 10. – С. 8–23. – Режим доступу : http : // nbuv/gov.ua / UJRN / ito_ 2011_ 10 _ 3.
Корчажкина О. М. От Гутенберга до Джобса, или куда ведут образование средства коммуникации / О. М. Корчажкина // Информатика и образование: ежемесячный науч.- мет. журн. – 2012. – № 2.
Гордійчук Г. Б. Використання інформаційного освітнього середовища в навчальному процесі педагогічного вищого навчального закладу / Г. Б. Гордійчук // Освітнє середовище для підготовки майбутніх педагогів засобами ІКТ : [монографія] / за ред. проф. Р. С. Гуревича. – Вінниця : ФОП Рогальська І.О., 2011. – 348 с.
Баловсяк Н. І. Структура та зміст інформаційної компетентності майбутнього спеціаліста [Електронний ресурс] / Н. І. Баловсяк. – Режим доступу : www.ii. npu.edu.ua / files / Zbirnik_kos / 11 / 30. pdf.
Крайнова Е. А. Профессиональная подготовка будущих инженеров-механиков в области информационных технологий : автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. пед. наук : cпец. 13.00.08 ''Теория и методика профессионального образования'' / Е. А. Крайнова. – Нижний Новгород, 2007. – 20 с.
Коношевський Л. Л. Концепція інформаційного освітнього середовища / Л. Л. Коношевський // Формування освітнього інформаційного середовища для підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах : [монографія] / за заг. ред. доктора педагогічних наук, професора члена-кореспондента НАПН України Р. С. Гуревича. – Вінниця: ТОВ фірма "Планер", 2015. – 425 с.
Гордійчук Г. Б. Використання педагогічних програмних засобів навчання у середніх загальноосвітніх школах з метою забезпечення наступності вивчення природничо- математичних дисциплін / Г. Б. Гордійчук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – Зб. наук. пр. – Випуск 11 / Редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін. – Київ – Вінниця : ДОВ "Вінниця", 2006. – 455 с.
Віртуальні освітні лабораторії [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http: // www.Virtu.lab./net.
Формула метану. GeoGebra [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https : // ggbm.at /ra WMhFr4.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Г. Б. Гордійчук, Н. А. Яценко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).