Концептуальні моделі професійно-педагогічної підготовки майбутніх педагогів, реалізовані у діяльності Житомирської наукової школи
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(95).2018.62-70Keywords:
наукова школа, Житомирська науково-педагогічна школа, концептуальні моделі дослідження, професійно-педагогічна підготовкаAbstract
У статті обґрунтовано роль наукових шкіл у системі вищої освіти, проаналізовано їх сутність, виділено ознаки наукової школи. Представлено результати 30-ти річної діяльності Житомирської науково-педагогічної школи на етапі концептуалізації наукових знань. У діяльності школи реалізовано наступні принципи: науковості, системності, спадкоємності, неперервності, активності, інтегративності. Представлено різноманітні концептуальні моделі професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя (когнітивна, системна, компетентнісна, ступенева), що розроблені у межах Житомирської наукової школи, проаналізовано їх результативність та перспективність.References
Ярошевський М. Г. Логика розвития науки и научная школа / М. Г. Ярошевський // Школы в науке. – М. : Наука, 1977. – С. 7–97.
Вернадський В. И. Труды по истории науки в России / В. И. Вернадський. – М. : Наука, 1988.
Наукова школа – центр професійної підготовки педагогічних кадрів : наук. збірник / за ред. проф. О. А. Дубасенюк. – Вид. 2-ге. – Житомир : Житомир. держ. пед. ун-т, 2005. – 418 с.
Дубасенюк О. А. Роль наукової школи у підготовці викладача-дослідника / О.А. Дубасенюк // Професійна освіта : педагогіка і психологія / за ред. Т. Левовицького, І. Вільщ, І. Зязюна, Н. Ничкало. – Ченстохова-Київ, 2008. – Вип. X. – С. 195–203.
Житомирська науково-педагогічна школа ''Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів'' : здобутки та перспективи : зб. наук. праць / авт. кол. О. А. Дубасенюк, О. Є.Антонова, С. С. Вітвицька та ін. ; за заг. ред. проф. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2009. – 432 с.
Дубасенюк О. А. Житомирська науково-педагогічна школа : історія, здобутки, перспективи / О. А. Дубасенюк // Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл : проблеми, досвід, перспективи : зб. наук. праць / за ред. В. Кременя, Т. Левовицького, ред. кол. : В. Г. Кременя, Т. Левовицького, І. А. Зязюн, П. Ю. Саух, Н. Г. Ничкало, О. А. Дубасенюк, Житомир, Вид-во ЖДУ ім. І Франка. 2012. – С. 114–148.
Дубасенюк О. А. Професійно-педагогічна освіта: методологія, теорія, практика : монографія / О. А. Дубасенюк. – Т. 2. – Житомир : Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2015. – 376 с.
Михеев В. И. Моделирование и методы теории измерений в педагогике [текст]. – 3-е изд., стереотип. / В. И. Михеев. – М. : КомКнига, 2006. – 200 с.
Дубасенюк О. А. Професійно-педагогічні задачі: типологія та технологія розв’язання : [навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів] / О. А. Дубасенюк, О. В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Імені Франка, 2010. – 272 с. – С. 100–103.
Коновальчук І. І. Теорія і технологія реалізації інновацій у загальноосвітніх навчальних закладах : [монографія] / І. І. Коновальчук. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – 464 с.
Антонова О. Є. Теоретичні та методичні засади навчання педагогічно обдарованих студентів : [монографія] / О. Є. Антонова. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 460 с.
Сидорчук Н. Г. Професійно-педагогічна підготовка студентів університетів у контексті єдиного європейського освітнього простору : історико-педагогічний аспект : [монографія] / Н. Г. Сидорчук ; за заг. ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – 608 с.
Ковальчук В. А. Формування у майбутніх вчителів професійної компетентності здійснювати педагогічну діяльність в умовах варіативності освітньо-виховних систем // Проблеми освіти: збірник наукових праць. – Вінниця-Київ, 2015. – № 84. – Спецвипуск. – 110 с. – С. 41–45.
Якса Н. В. Підготовка майбутніх учителів до полікультурної взаємодії із суб'єктами освітнього простору / Н. В. Якса // Педагогічний процес : теорія і практика : Наукові записки. – К. : Вид-во "ЕКМО", 2006. – С. 198–207.
Березюк О. С. Методичні засади формування етнокультурної компетентності особистості / О. С. Березюк // Освітологічний дискурс: електронне наукове фахове видання. – 2015. – № 3 (11). – С. 13–21.
Вітвицька С. С. Теоретичні і методичні засади педагогічної підготовки магістрів в умовах ступеневої освіти : [монографія] / С. С. Вітвицька. – Житомир: "Полісся", 2015. – 416 с.
Шквир О. Л. Перевірка ефективності впровадження моделі ступеневої підготовки майбутніх учителів початкових класів до проведення педагогічних досліджень / О. Л. Шквир // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Т. І. Сущенко, гол. ред. : зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ. 2017. – Вип. 52 (105). – С. 367–374.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 О. А. Дубасенюк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).