Інклюзивна освіта – перспективний напрям розвитку науково-педагогічних шкіл в Україні
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(95).2018.213-219Keywords:
інклюзивна освіта, науково-педагогічна школа, інклюзивно-ресурсний центрAbstract
У статі розглянуто основні передумови становлення нової науково-педагогічної школи інклюзивної освіти; з’ясовано основні ознаки, яким вона має відповідати; обґрунтовано доцільність функціонування досліджуваної школи на базі вищого навчального закладу; обумовлено полісуб’єктність даної школи; визначено принципи функціонування науково-педагогічної школи з інклюзивної освіти та її функції; виділено негативні чинники, які гальмують процес становлення нових науково-педагогічних шкіл в Україні; запропоновано основні завдання щодо подальшого становлення науково-педагогічної школи інклюзивної освіти.References
Гнізділова О. Ідентифікація феномену "Науково-педагогічна школа" / О. Гнізділова // Педагогічні науки. – 2014. – Вип. 60. – С. 76–84.
Скрипник М. Рецепція ідей українських науково-педагогічних шкіл у теорію і практику професійного розвитку фахівців / М. Скрипник // Післядипломна освіта в Україні. – 2016. – № 2. – С. 10–16.
Удич З. І. Основи інклюзивної освіти : [навчально-методичний посібник] / З. І. Удич. – Тернопіль : КІЦ "ПРІНТ-ОФІС", 2015. – 378 с.
Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта : реалії та перспективи : [монографія] / А. А. Колупаєва. – К. : "СаммітКнига", 2009. – 272 с.
The Open File on Inclusive Education [Електронний ресурс]. – Paris : UNESCO, 2001. – 146 р. – Режим доступу : http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001252/125237eo.pdf.
Бойченко М. Наукові школи в сучасній вітчизняній філософії : у світлі зміни філософських поколінь / М. Бойченко // Філософська думка. – 2015. – № 3. – С. 46–61.
Хриков Є. М. Чинники розвитку науково-педагогічних шкіл в Україні / Є. М. Хриков // Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл: проблеми, досвід, перспективи : зб. наук. праць. – Житомир : Вид.-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2012. – С. 69–76.
Удич З. І. Основи інклюзивної освіти: Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни / З. І. Удич. – Тернопіль : КІЦ "ПРІНТ-ОФІС", 2015. – 143 с.
Удич З. І. Інклюзивна освіта : практикум для студентів педагогічних спеціальностей / З. І. Удич. – Тернопіль : КІЦ "ПРІНТ-ОФІС", 2016. – 141 с.
Положення про інклюзивно-ресурсний центр Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://tnpu.edu.ua/about/public_inform/upload/2018/polozhennia_pro_resursnyi_tsentr_inkliuzyvnoi_osvity.pdf.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 З. І. Удич
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).