Концептуалізація дисциплінарно-методологічної матриці розвитку здоров'язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури в умовах післядипломної освіти
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(95).2018.220-229Keywords:
здоров’язбережувальна компетентність вчителя фізичної культури, методологія, методика, трансфер знань, дисциплінарно-методологічна матриця, дисциплінарна структура, освітня раціональність, парадигмаAbstract
В статті представляється методологічна розробка дисциплінарно-методологічної матриці розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури в умовах післядипломної освіти, яка є рівневою та інтенціональною системою навчальних дисциплін та актуальних проблем. На основі трансферу медичних знань в ціннісно-смислових і методологічних рамках вказаної матриці нами репрезентуються нові методичні (чи дисциплінарні) напрями: ''Патопедагогіка'' (''Маргінальна педагогіка''), ''Пропедевтика здоров’я і профілактики'', ''Збереження здоров’я і профілактика''. Зазначені напрями є гуманітарною і педагогічною інтерпретацією традиційних медичних дисциплінарних напрямів.References
Аристотель Никомахова этика / Аристотель // Собрание сочинений : в 4 т.. – Москва, 1984. – Т. 4. – С. 53–294.
Дольская О. А. Трансформации рациональности в современном образовании : [монографія] / О. А. Дольская. – Харьков : НТУ ''ХПИ'' ; Издатель Савчук О. О., 2013. – 352 с.
Комаров С. В. Истоки техн. действие по образцу, случай и фронезис / С. В. Комаров // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Культура. История. Философия. Право. – 2016. – № 2. – С. 79–87.
Кремень В. Г. Синергетична модель розвитку освіти як відповідь на виклики сьогодення / В. Г. Кремень // Рідна школа. – 2010. – № 6. – С. 3–6.
Огурцов А. П. Дисциплинарная структура науки ; ее генезис и обоснование / А. П. Огурцов ; ред. П. П. Гайденко. – Москва : Наука, 1988. – 256 с.
Розроблення освітніх програм : метод. рек. / В. М. Захарченко, В. І. Луговий, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова ; за ред. В. Г. Кременя. – Київ : НВЦ ''Пріоритети'', 2014. – 120 с.
Кун Т. С. Структура научных революций / Томас Самюэль Кун ; сост. В. Ю. Кузнецов. – Москва : ACT, 2003. – 605 с.
Федорець В. М. Аналіз та актуалізація взаємодії вікових, нервових і локомоторних детермінант кардіологічного здоров’я в контексті формування здоров’язберігаючого підходу / В. М. Федорець // Фізична культура, спорт та здоров’я нації : [зб. наук. пр.]. – Вінниця, 2011. – Вип. 12, т. 3. – С. 137–145.
Федорець В. М. Концептуалізація антропологічної моделі здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури / В. М. Федорець // Вісник післядипломної освіти. Серія ''Педагогічні науки'' : [зб. наук. пр.]. – НАПН України, ДВНЗ ''Ун-т менедж. освіти'' ; голов. ред. В. В. Олійник. – Київ : Атопол Груп, 2017. – Вип. 5 (34). – С. 137–178.
Bollnow O. F. Pädagogik in anthropologischer Sicht / O. F. Bollnow. – Tokyo : Tamagawa University Press, 1971. – 80 p.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 В. М. Федорець
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).