Методичні передумови диференційованого формування англійськомовної лексичної компетентності в читанні майбутніх філологів
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.3(94).2018.55-62Keywords:
лексична компетенція, майбутні філологи, диференційований підхід, вправляння, проблемне навчання, мотивація, інтерактивна діяльність.Abstract
В статті розглядаються основні особливості формування англійськомовної лексичної компетентності в читанні студентів-майбутніх філологів; дається визначення диференційованому підходу до формування лексичної компетентності в читанні; визначаються основні дидактичні та методичні принципи формування англійськомовної лексичної компетентності. Дана стаття розкриває ефективні форми роботи зі студентами при формуванні лексичної компетентності.
References
Сериков В. В. Личностно-ориентированный подход в образовании : концепции и технологи : [монография] / В. В. Сериков. – Волгоград : Перемена, 1994. – 152 с.
Щукин А. Н. Лингводидактический энциклопедический словар : более 2000 единиц / А. Н. Щукин. – М. : Астрель : АСТ: Хранитель, 2007. – 746 с.
Зимняя И. А. Личностно-деятельностный подход как основа организации образовательного процесса / И. А. Зимняя // Общая стратегия воспитания в образовательной системе России. – М., 2001. – С. 244–252.
Винокурцева Э. М. Дифференцированный подход к обучению русскому языку как иностранному на начальном этапе : автореф. дис. ... на соискание степени канд. пед. наук : спец. 13.00.02 ''Методика преподавания русского языка'' / Э. М. Винокурцева. – Москва, 1992. – 19 c. : ил.
Агошкова О. В. Дифференцированный подход в контексте личностно-ориентированного образования / О. В. Агошкова // Вестник Адыгейского государственного университета. – Серия 3 : Педагогика и психология. – 2008. – № 5.
Базарова Л. В. Организация педагогического взаимодействия преподавателя и студентов вуза на основе дифференцированного похода : автореф. дис. ... на соискание степени канд. пед. наук : 13.00.08 / Л. В. Базарова. – Барнаул, 2006. – 25 с.
Суркова Е. А. Дифференцированный подход в обучении английскому языку студентов специализированных групп педагогического вуза на начальном этапе (английский язык как дополнительная специальность на факультетах физики и химии) : автореф. дис. ... на соискание степени канд. пед. наук : 13.00.02 ''Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням образования)''/ Е. А. Суркова. – Санкт-Петербург, 2004. – 23 с.
Сучасні технології навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах : [колективна монографія] / під загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2015. – 444 с.
Білоус С. В. Навчання майбутніх філологів англійського усного монологічного персуазивного мовлення [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Білоус Світлана Віталіївна ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Київ, 2017. – 20 с.
Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – М. : Издательство ИКАР, 2009. – 448 с.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 А. О. Кравченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).