Особливості технології формування екологічної компетентності майбутніх гірничих інженерів
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.2(93).2018.52-57Keywords:
технологі, педагогічна технологія, природничі дисципліни, гірничий інженер.Abstract
В статті розглянуто та проаналізовано актуальні ідеї застосування освітніх технологій навчання та викладання у вищій школі. Обґрунтовано запровадження педагогічної технології формування екологічної компетентності майбутніх гірничих інженерів у процесі професійної підготовки. Розкрито роль дисциплін гуманітарного, природничого та циклу професійного спрямування у формуванні складових екологічної компетентності. Визначено провідні форми та методи навчальної роботи, що сприяють формуванню екологічної компетентності фахівців напряму "Гірництво".
References
Кларин М. В. Педагогические технологии в учебном процессе (Анализ зарубежного опыта) / М. В. Кларин. – М.: Знания, 1989. – 75 с.
Моложавенко В. Л. Компетентностная модель специалиста – выпускника вуза как основа проектирования технологии компетентностного подхода к образованию / В. Л. Моложавенко // Вестник университета Российской академии образования. – 2008. – № 3 (41). – С. 81–85.
Сластенин В. А. О современных подходах к подготовке учителя / В. А. Сластенин, Н. Г. Руденко // Педагог. – 1997. – № 3.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : [навч. посібник] / І. М. Дичківська – К. : Академвидав, 2004. – 334 с.
Фасоля А. Азбука особистісно-орієнтованого навчання / А. Фасоля // Українська мова і література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2004. – № 4. – С. 62–67.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 О. Л. Герасимчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).