Педагогічні умови соціалізації молодших школярів у стосунках з однолітками
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.3(94).2018.97-102Keywords:
соціалізація, молодших шкільний вік, загальноосвітня школа, умови, комплекс педагогічних умов, компоненти та критерії соціалізації.Abstract
У статті розглянуто педагогічні умови соціалізації молодших школярів. Доведено, що ефективній соціалізації молодших школярів у стосунках з однолітками сприятиме комплекс педагогічних умов, зокрема: залучення молодших школярів у різні види діяльності; розробка та обґрунтування авторської програми соціалізації молодшого школяра; діагностичне забезпечення процесу соціалізації молодшого школяра. Виокремлено компоненти соціалізації, зокрема когнітивний, мотиваційно-ціннісний та діяльнісно-творчий. Проаналізовано їх зміст, особливості та критерії виявлення. Обґрунтовано положення про те, що процес соціалізації проходить поступово: від рівня до рівня формуються якості особистості, збагачуються знання про соціальну дійсність, накопичується досвід соціальних взаємин молодших школярів.
References
Філософський енциклопедичний словник [Текст]. – НАН України, Ін-т філософії ім. Г. С. Сковороди ; голова редкол. В. І. Шинкарук. – К. : Абрис, 2002. – 742 с.
Заброцький М. М. Педагогічна психологія. Лекції [Текст] : [навч. посіб.] / М. М. Заброцький, Ю. Г. Шапошникова. – Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2017. – 144 с.
Аксёнова Ю. А. Символы мироустройства в сознании детей / Ю. А. Аксёнова. – Екатеринбург : Деловая книга, 2000. – 272 с.
Куликовская И. Э. Педагогические условия становления целостной картины мира у дошкольников / И. Э. Куликовская. – М. : Пед. об-во России, 2002. – 224 с.
Гузенко В. А. Психологічна діагностика : [навч.-метод. посіб.] / В. А. Гузенко, Ю. В. Тодорцева ; Одес. нац. політехн. ун-т. – О. : Букаєв Вадим Вікторович [вид.], 2013. – 267 с.
Киянченко Е. А. Учим детей общаться / Е. А. Киянченко // Начальная школа. – № 6. – 2002. – С. 63–67.
Ларіонова В. Моральний вибір: феномен свідомості і поведінки [Електронний ресурс] / В. Ларіонова // Вісник Прикарпатського університету. Філософські і психологічні науки. – 2012. – Вип. 16. – С. 120–126. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vpu_filos_psihol_2012_16_23.
Приходько Ю. А. Формування позитивних взаємин у дитячому колективі / Ю. А. Приходько. – К. : Радянська школа, 1987. – 128 с.
Жигайло О. О. Я-концепція і учбова діяльність молодших школярів / О. О. Жигайло // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – К., 2006. – Т. VIII, вип. 8. – С. 86–91.
Жигайло О. О. Формування Я-концепції молодших школярів в умовах модернізації навчально-виховного процесу / О. О. Жигайло // Матеріали ІІ-ї Всеукр. наук. конф. ["Проблеми та перспективи розвитку наук в умовах глобалізації"], (Тернопіль, 7 лист. 2006 р.) / МОН України, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 144–151.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 І. В. Новіцька, Т. М. Колодяженська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).