Обґрунтування доцільності проведення лабораторних занять iз стилістики української мови в закладах вищої освіти

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.2(93).2018.108-112

Keywords:

лабораторне заняття, стилістика української мови, стилістичне редагування, стилістичне трансформування, стилістичний аналіз, текстотворення, творча робота.

Abstract

У статті з’ясовано питання доцільності виокремлення лабораторних занять із дисципліни "Стилістика української мови". Подано визначення лабораторних занять зі стилістики й охарактеризовано їх види за дидактичним спрямуванням, метою, змістовим наповненням, організаційними особливостями та способами використання технологій навчання. Визначено продуктивні різновиди роботи на заняттях такого типу й запропоновано тематику лабораторних занять зі стилістики української мови.

References

Попович А. С. Лабораторні заняття з методики навчання української мови, їх специфіка та особливості проведення / А. С. Попович // Педагогічна освіта : теорія і практика : збірник наукових праць. – Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В. М.]. – Кам’янець-Подільський : ПП Зволейко Д. Г., 2016. – Вип. 20 (1-2016). – Ч. 2. – С. 399–405.

Климова К. Я. Теорія і практика формування мовнокомунікативної професійної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних університетів : [монографія] / К. Я. Климова. – Житомир : РУТА, 2010. – 562 с.

Климова К. Я. Формування мовностилістичної вправності у контексті професійної підготовки практичних психологів і соціальних педагогів / К. Я. Климова // Вісник Житомирського педагогічного університету. Серія "Педагогічні науки". – Житомир, 2004. – № 14. – С. 7–10.

Стилістика української мови : [навчально-методичний посібник для студентів-філологів вищих навчальних закладів денної та заочної форм навчання] / укладач І. І. Коломієць. – Умань : ФОП Жовтий О. О., 2016. – 160 с.

Саакьян Р. Я. Практическая стилистика русского язика : лабораторные работы / Р. Я. Саакьян. – Ростов : Изд-во Ростовского университета, 1992. – 62 с.

Мельничайко В. Я. Творчі роботи на уроках української мови : Конструювання. Редагування. Переклад / В. Я. Мельничайко. – К. : Рад. школа, 1984. – 223 с.

Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / [М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О. В. Караман, О. М. Горошкіна та ін.]; за ред. М. І. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2005. – 400 с.

Симоненко Т. В. Реалізація текстоцентричного підходу в процесі формування професійної мовнокомунікативної компетенції студентів-філологів / Т. В. Симоненко // Педагогічні науки : [збірник наукових праць]. – Херсон : Видавництво ХДУ, 2008. – Вип. 48. – С. 174–178.

Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі / З. І. Слєпкань. – К. : Вища школа, 2005. – 239 с.