Мовленнєві ситуації на заняттях з методики української мови

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.2(93).2018.135-140

Keywords:

мовленнєва ситуація, методика української мови, мовленнєві вміння та навички, збагачення мовленнєвого запасу студентів, мовленнєва компетентність.

Abstract

У статті зосереджується увага на необхідності використовувати мовленнєві ситуації у процесі роботи із студентами на заняттях з методики української мови. Розглянуто основні мовленнєві вміння та навички, які слід сформувати у студентів-філологів. Підкреслюється важливість проведення систематичної роботи над збагаченням мовленнєвого запасу студентів, визначено основні вимоги до створення мовленнєвих ситуацій (зацікавлення, інформативності, доступності, евристичності, мотивації та ін.).

References

Зимняя И. А. Педагогическая психология : [учебник для вузов] / И. А. Зимняя. – Москва : Логос, 2004. – 384 с.

Леонтьев А. А. Психология общения. Научное пособие / А. А. Леонтьев. – Москва : Смысл, 1999. – 365 с.

Біляєв О. М. Культура мовлення вчителя-словесника / О. М. Біляєв // Дивослово. Науково- методичний журнал. – Київ, 1995. – № 1. – С. 38–44.

Климова К. Я. Розвиток творчої обдарованості майбутнього фахівця у відкритому навчально-виховному середовищі університету : практичний аспект / К. Я. Климова // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2017. – № 3 (89). – С. 96–99.

Кучерук О. А. Розвиток риторичної компетентності студентів-філологів у процесі риторичної освіти / О. А. Кучерук // Актуальні проблеми формування риторичної особистості вчителя в україномовному просторі : [збірник наукових праць]. – Житомир : Вид-во ЖДУ, 2015. – 220 с.

Педагогічна риторика : історія, теорія, практика: [монографія] / наук. ред. О. А. Кучерук. – Київ : КНТ, 2016. – 258 с.

Концепція навчання державної мови в школах України / О. Біляєв, Л. Скуратівський, Л. Симоненкова, Г. Шелехова // Дивослово. Науково-методичний журнал. – 1996. – № 1. – С. 16–18.

Концепція мовної освіти 12-річної школи / О. Біляєв, Л. Скуратівський, Л. Симоненкова, Г. Шелехова // Дивослово. Науково-методичний журнал. – 2002. – № 8. – С. 59–65.

Концепція когнітивної методики навчання української мови / М. Пентилюк, А. Нікітіна, О. Горошкіна. – Дивослово, 2004. – № 8. – С. 5–9.