Практика формування та реалізації змістового компоненту документознавчої освіти в Україні
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(92).2018.54-63Keywords:
документознавство та інформаційна діяльність, навчальна дисципліна, навчальний план, освітня програма, професійна підготовка, професійні компетенції, фахівці.Abstract
У статті критично описано та проаналізовано практику формування і реалізації змістового компоненту документознавчої освіти провідними закладами вищої освіти та культури України. Здійснено ґрунтовний аналіз освітніх програм і навчальних планів підготовки фахівців зі спеціальності "Документознавство та інформаційна діяльність". Узагальнено та систематизовано досвід підготовки фахівців документно-інформаційної сфери з урахуванням потреб суспільства, ринку праці та держави у кваліфікованих фахівцях, а також з метою виявлення кращих практик і доцільності їх використання у новій модель вищої освіти.
References
Бездрабко В. В. Документознавча освіта в Україні : становлення, сучасний стан і перспективи / В. В. Бездрабко // "Гілея (науковий вісник)". – 2009. – Випуск 20. – С. 56–66.
Слободяник М. С. Становлення та розвиток вищої документознавчої освіти в Україні / М. С. Слободяник // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. – 2011. – № 3. – С. 4–5.
Кушнаренко Н. М. Внутріпредметна і міжпредметна інтеграція дисциплін документознавчого циклу / Н. М. Кушнаренко // Вісник Харківської державної академії культури : [збір. наук. праць]. – 2003. – Вип. 11. – С. 106–114.
Папакін Г. В. До проблеми змістовного наповнення навчальної підготовки документознавців у Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв / Г. В. Папакін // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. – 2013. – № 2. – С. 4–8.
Морозюк І. І. Документознавство та інформаційна діяльність: проблеми спеціалізацій і вимоги практики / І. І. Морозюк // Вісник Книжкової палати. – 2003. – № 8. – С. 18–20.
Бриль Ю. О. Зміст професійної підготовки фахівця зі спеціальності "Документознавство та інформаційна діяльність" в Україні / Ю. О. Бриль // Документ, мова, соціум: теорія і практика: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., Київ, 11-12 квіт. 2013 р. / М-во культури України, М-во освіти і науки, Нац. акад. керів. кадрів культури і мистецтв, Ін-т менеджменту, Каф. документознавства та упр. соціал. комунікаціями. – К. : [НАКККіМ], 2013. – 168 с. – С. 6–7.
Національний класифікатор України "Класифікатор професій" ДК 003:2010 (На зміну ДК 003:2005) [Електронний ресурс]. – Чинний від 01.11.2010 р. – Режим доступу : https://hrliga.com/docs/327_KP.htm. – Назва з екрану.
Філіпова Л. Я. Спеціальність "Документознавство та інформаційна діяльність" у Харківській державній академії культури : пріоритети навчання та перспективи розвитку / Л. Я. Філіпова // Вісник Харківської державної академії культури. – 2009. – Вип. 27. – С. 83–91.
Коханова І. О. Харківська наукова документологічна школа / І. О. Коханова // Вісник Харківської державної академії культури. – 2011. – Вип. 34. – С. 264–272.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Ю. О. Бриль
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).