Портфоліо у системі засобів оцінювання навчальних досягнень студентів професійно-педагогічних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(92).2018.130-134Keywords:
сучасні інноваційні технології, майбутній учитель, англійська мова, внутрішня мотивація, зовнішня мотивація, технологія ''портфоліо'', професіоналізм.Abstract
У статті з’ясовано значення використання сучасної інноваційної освітньої технології ''Мовне портфоліо'' для професійного становлення майбутнього вчителя англійської мови. Досліджено систему сучасних поглядів на стан проблеми використання технологій контролю та сформульовано практичні рекомендації з упровадження технології портфоліо, вимоги до роботи з ним як з боку викладачів, так і – студентів. Обґрунтовано положення щодо необхідних елементів портфоліо.
References
Європейське Мовне Портфоліо : методичне видання / Уклад. О. Карп’юк. – Тернопіль : Лібра Терра, 2008. – 112 с.
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / науковий редактор українського видання доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
Карп'юк О. Європейське мовне портфоліо / О. Карп'юк // English. – 2011. – № 15.
Програма з англійської мови для професійного спілкування / автор. кол.: Бакаєва Г. Є., Борисенко О. А., Зуєнок І. І., Іваніщева В. О., Тодорова Н. Ю. та ін. – К. : Ленвіт, 2005. – 119 с.
Полат Е. С. Портфель ученика / Е. С. Полат // Иностранные языки в школе. – 2002. – № 1. – С. 22–27.
Oliinyk T. Portfolio for Young Learners : Objectives, Structure and Types / Т. Oliinyk // Reaching out to Children : All-Ukrainian scientific and practical conference. Conference abstracts. – Horlivka : Publishing House of Horlivka State Pedagogical Institute of Foreign Languages, 2005. – Р. 47–49.
O'Malley J. Michael Authentic assessment for English language learners / J. Michael O'Malley, L. Valdez Pierce // Practical approaches for teachers. – Longman, 1996. – 268 p.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 М. М. Сідун
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).