Проблема формування культурологічної компетентності студентів бакалаврату — майбутніх економістів

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(92).2018.135-139

Keywords:

культурологічна компетентність, гуманізація навчання, професійне самовизначення особистості, трансляція культур, використання сучасних педагогічних підходів, дворівнева система вищої освіти, проблема іншомовної культурологічної компетентності, культуропровідність, удосконалення змісту навчальних дис

Abstract

У статті представлено передумови формування культурологічної компетентності студентів бакалаврату – майбутніх економістів. Підкреслюється необхідність наявності у кваліфікованих фахівців як компетенції, так і компетентності. З’ясовано сутність компетентнісного підходу в рамках Болонської угоди. Виокремлені особливо значущі принципи формування культурологічної компетентності майбутніх економістів для досягнення позитивного результату. Обґрунтовано необхідність створення іншомовної культурологічної компетентності з метою покращення принципів організації навчального процесу в економічних ВНЗ.

References

Федорцова О. Г. Формування культурологічної компетентності майбутніх інженерів-енергетиків у процесі вивчення гуманітарних дисциплін : дис…. кандидата пед. наук : 13.00.04 / Федорцова Олена Григорівна. – Житомир, 2016. – 311 с.

Артамонова Е. И. Инновационная компетентность в становлении профессионализма будущего педагога / Е. И. Артамонова // Материалы Международной научной конференции ''Профессионализм педагога : сущность, содержание, перспективы развития'' (г. Москва, 12-14 марта 2014 г.) – М. МАНПО. – Ярославль : Ремдер. 2014. – 712 c.

Егорова О. Л. Некоторые аспекты профессионального самоопределения студентов бакалавриата / О. Л. Егорова// Материалы Международной научной конференции ''Профессионализм педагога: сущность, содержание, перспективы развития'' (г. Москва,12-14 марта 2014 г.) – М.МАНПО. – Ярославль : Ремдер. 2014 – 712 c.

Ляхович Е. С. Личность и культура / Е. С. Ляхович // Вестник высшей школы. – 1991. – № 3. – С. 15–23.

Картатова Ю. К. Професійна компетентність учителя української мови та літератури як педагогічна категорія [Електронний ресурс] / Ю. К. Картатова. – 2014. – Режим доступу : ttp://www.kspu.kr.ua/ua/ntmd/konferentsiy/2-mizhnarodna-internet-konferentsiya-2014/section-4-5-6.

Хомич Л. О. Загальнокультурний розвиток особистості у педагогічній теорії А. С. Макаренка / Л. О. Хомич // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції ''Педагогіка А. С. Макаренка в полікультурному освітньому просторі'', присвяченої 125-й річниці з дня народження А. С. Макаренка (м. Полтава, 12-14 березня 2013 року) / За заг.ред. проф. М. В. Гриньової. – Полтава, 2013. – C. 189–191.

Чернілевський Д. В. Педагогіка вищої школи / [за ред. Д. В. Чернілевського]. – Вінниця : АМСКП, Глобус – Прес, 2010. – 408 с.

Ничкало Н. Г. Неперервна професійна освіта як філософська та педагогічна категорія / Н. Г. Ничкало // Неперервна професійна освіта : теорія і практика. – 2001. – Вип. 1. – 212 c.

Іванова І. В. Діагностування сформованості професійної іншомовної культурологічної компетентності майбутніх фахівців бізнес-сфери / І. В. Іванова // Наукові записки. Серія ''Психолого-педагогічні науки'' (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя) / [за заг. ред.проф. Є. І. Коваленко]. – Ніжин : Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2009. –№ 3. – 313 с.

Дичковський С. І. Педагогічні засади культурологічної підготовки майбутніх інженерів засобами дистанційного навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 ''Теорія і методика професійної освіти'' / С. І. Дичковський. – К., 2009. – 21 с.