Теоретичні засади підготовки учителів освітніх закладів до формування комунікативної компетентності учнів

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(92).2018.140-143

Keywords:

спілкування, компетентнісний підхід, комунікативний підхід, комунікативна компетентність, комунікативна діяльність, комунікативна культура, освітній простір.

Abstract

У статті розглядаються особливості реалізації комунікативного підходу в контексті модернізації української системи освіти та її інтеграції в європейський освітній простір. Автор виділяє особливості комунікативної діяльності вчителів освітніх закладів, визначає соціокультурні, педагогічні та інформаційно-технологічні передумови формування комунікативної компетентності школярів. Проаналізовано сутність комунікативної компетентності в межах сучасної мовної політики, впровадження компетентнісно орієнтованих освітніх стандартів, розробки комунікативного освітнього простору навчального закладу та проектування змісту мовної освіти на основі інтеграції та індивідуальної мотивації навчання.

References

Про затвердження національної рамки кваліфікації : Постанова Кабінету міністрів України від 23.11.2011. № 1341 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www/zakon2.rada.gov.ua (Нормативні документи МОН України. Постанова)

Когут І. В. Зміст формування професійно-педагогічної комунікативної компетентності в сучасних соціокультурних умовах / І. В. Когут // Проблеми освіти : [наук. зб.] / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – К., 2013. – Випуск № 77. – Ч. 2. – С. 75–79.

Оліяр М. Комунікативно-діяльнісний підхід як основа формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів / М. Оліяр // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 17 : Теорія і практика навчання та виховання / за наук. ред. акад. В. І. Бондаря. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – Вип. 20. – С. 141–148.

Васьківська Г. О. Метапредметний підхід до формування системи знань про людину як один із принципів сучасного підручникотворення / Г. О. Васьківська // Проблеми сучасного підручника. – Вип. 12. – Пед. Думка, 2012. – С. 42–50.

Лазарєв М. О. Культура педагогічного спілкування як важливий чинник гуманітарного перетворення сучасної освіти / М. Лазарєв // Нові технології навчання : [наук.-метод. зб.]. – К. : ІЗМН, 1997. – Вип. 19. – 296 с.

Левченко С. В. Творчо-комунікативна позиція майбутнього вчителя як педагогічна проблема / С. В. Левченко // Scientific Journal ''ScienceRise''. – 2015. – № 7 / 1 (12). – С. 54–59.

Бацевич Ф. Основи комунікативної лінгвістики : [підручник] / Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.

Рибалко Ю. В. Компетентнісний підхід у науково-педагогічній літературі / Ю. В. Рибалко // Педагогіка вищої та середньої школи. – 2012. – Вип. 35. – 392 c.

Вторнікова Ю. С. Структура комунікативної компетентності педагога / Ю. С. Вторнікова // Зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини / [гол. ред. : М. Т. Мартинюк]. – Умань : ПП Жовтий О.О., 2012. – Ч. 3. – С. 41–48.

Березюк О. С. Інноваційні технології у підготовці майбутнього вчителя // Інновації в освіті : інтеграція науки і практики : [збірник науково-методичних праць] / О. С. Березюк, О. М. Власенко ; за заг. ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 97–106.