Теоретичні засади підготовки учителів освітніх закладів до формування комунікативної компетентності учнів
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(92).2018.140-143Keywords:
спілкування, компетентнісний підхід, комунікативний підхід, комунікативна компетентність, комунікативна діяльність, комунікативна культура, освітній простір.Abstract
У статті розглядаються особливості реалізації комунікативного підходу в контексті модернізації української системи освіти та її інтеграції в європейський освітній простір. Автор виділяє особливості комунікативної діяльності вчителів освітніх закладів, визначає соціокультурні, педагогічні та інформаційно-технологічні передумови формування комунікативної компетентності школярів. Проаналізовано сутність комунікативної компетентності в межах сучасної мовної політики, впровадження компетентнісно орієнтованих освітніх стандартів, розробки комунікативного освітнього простору навчального закладу та проектування змісту мовної освіти на основі інтеграції та індивідуальної мотивації навчання.
References
Про затвердження національної рамки кваліфікації : Постанова Кабінету міністрів України від 23.11.2011. № 1341 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www/zakon2.rada.gov.ua (Нормативні документи МОН України. Постанова)
Когут І. В. Зміст формування професійно-педагогічної комунікативної компетентності в сучасних соціокультурних умовах / І. В. Когут // Проблеми освіти : [наук. зб.] / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – К., 2013. – Випуск № 77. – Ч. 2. – С. 75–79.
Оліяр М. Комунікативно-діяльнісний підхід як основа формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів / М. Оліяр // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 17 : Теорія і практика навчання та виховання / за наук. ред. акад. В. І. Бондаря. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – Вип. 20. – С. 141–148.
Васьківська Г. О. Метапредметний підхід до формування системи знань про людину як один із принципів сучасного підручникотворення / Г. О. Васьківська // Проблеми сучасного підручника. – Вип. 12. – Пед. Думка, 2012. – С. 42–50.
Лазарєв М. О. Культура педагогічного спілкування як важливий чинник гуманітарного перетворення сучасної освіти / М. Лазарєв // Нові технології навчання : [наук.-метод. зб.]. – К. : ІЗМН, 1997. – Вип. 19. – 296 с.
Левченко С. В. Творчо-комунікативна позиція майбутнього вчителя як педагогічна проблема / С. В. Левченко // Scientific Journal ''ScienceRise''. – 2015. – № 7 / 1 (12). – С. 54–59.
Бацевич Ф. Основи комунікативної лінгвістики : [підручник] / Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.
Рибалко Ю. В. Компетентнісний підхід у науково-педагогічній літературі / Ю. В. Рибалко // Педагогіка вищої та середньої школи. – 2012. – Вип. 35. – 392 c.
Вторнікова Ю. С. Структура комунікативної компетентності педагога / Ю. С. Вторнікова // Зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини / [гол. ред. : М. Т. Мартинюк]. – Умань : ПП Жовтий О.О., 2012. – Ч. 3. – С. 41–48.
Березюк О. С. Інноваційні технології у підготовці майбутнього вчителя // Інновації в освіті : інтеграція науки і практики : [збірник науково-методичних праць] / О. С. Березюк, О. М. Власенко ; за заг. ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 97–106.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Г. І. Харченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).