ПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ТЬЮТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(90).2017.109-115Keywords:
тьюторська діяльність, професійна підготовка, наукові дослідження, педагогічна теорія.Abstract
Стаття присвячена аналізу українських наукових досліджень з проблеми професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторської діяльності. Автором класифіковано наукові дослідження щодо професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторськoї діяльності за шістьма напрямами: фундаментальні праці з основ історії та теорії педагогічної освіти і педагогічної діяльності; праці, у яких висвітлені сучасні освітні парадигми, концепції, методологічні підходи до професійної підготовки майбутніх учителів; праці про сутність тьюторства, тьюторського супроводу та тьюторської діяльності; праці, які присвячені проблемi професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторської діяльності; праці, що висвітлюють питання формування тьюторської компетентності майбутніх учителів; праці, що розкривають діяльність учителя з індивідуалізації навчання. Подано короткий аналіз кожного напряму.References
Шахов В. І. Теоретико-методологічні основи базової педагогічної освіти майбутніх учителів : дис... доктора пед. наук : 13.00.04 / Володимир Іванович Шахов. – Вінниця, 2008. – 532 с.
Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності : [навч. посіб.] / В. А. Семиченко – К. : Вища шк., 2004. – 335 с.
Сущенко А. В. Теоретико-методичні основи гуманізації педагогічної діяльності вчителя в основній школі : дис... доктора пед. наук : 13.00.04 / Андрій Віталійович Сущенко. – Запоріжжя, 2003. – 422 с.
Гавриш І. В. Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.04 "Теорія та методика професійної освіти" / Ірина Володимирівна Гавриш. – Луганськ, 2006. – 44 с.
Гузій Н. В. Категорія професіоналізму в теорії і практиці підготовки майбутнього педагога : дис... доктора пед. наук : 13.00.04 / Наталія Василівна Гузій. – К., 2007. – 577 с.
Барбіна Є. Роль і функції педагогічної майстерності у системі професійної підготовки педагогічних кадрів / Є. Барбіна // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2001. – № 1. – С. 26–34.
Ковальчук В. Ю. Модернізація професійної та світоглядно-методологічної підготовки сучасного вчителя : дис… доктора пед. наук : 13.00.04 / Володимир Юльянович Ковальчук. – К., 2005. – 406 с.
Бойко А. М. Тьютор – якісно вища педагогічна позиція і новий простір духовно-моральної взаємодії / А. М. Бойко // Педагогічні науки : [збірник наукових праць]. – Полтава, 2011. – С. 4–10.
Руденко О. В. Математика – дистанційно. Тьюторство / О.В. Руденко. – К. : Редакції газет природничоматематичного циклу, 2012. – 117 с.
Ветров С. В. Тьюторство как средство построения индивидуальной образовательной программы / С. В. Ветров // Проблемы современного педагогического образования. – 2015. – С. 59–66.
Шеїна Л. О. Тьюторство як комплексний соціальний психолого-педагогічний феномен / Л. О. Шеїна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. – 2014. – № 4. – С. 231–238.
Полєшко Р. А. Тьюторський супровід учнів як нова форма гуманістичного навчання / Р. А. Полєшко, В. В. Щорс // Управління школою. – № 22–24 (322–324) серпень 2011 р. – С. 42–44.
Літовка О. П. Тьюторство як професійно-педагогічна позиція майбутнього вчителя / О. П. Літовка // Сучасні педагогічні технології підготовки майбутніх учителів в умовах ступеневої освіти : матеріали регіон. наук.- практ. конф. – Стаханов, 2013. – С. 202–208.
Сучану А. К. Формування ціннісно-смислової готовності до тьюторської діяльності у магістрів гуманітарних спеціальностей : дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ася Костянтинівна Сучану. – Кіровоград, 2016. – 266 с.
Койчева Т. І. Підготовка майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей як тьюторів для системи дистанційної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 "Теорія та методика професійної освіти" / Тетяна Іванівна Койчева. – О., 2004. – 20 с.
Іващенко М. В. Мультимедійні засоби формування компетентності майбутнього тьютора / М. В. Іващенко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка. – 2009. – № 1. – С. 203–210.
Сисоєва С. О. Професійна підготовка викладача-тьютора : теорія і методика : [навч.-метод. посіб.] / С. О. Сисоєва, В. В. Осадчий, К. П. Осадча. – Київ, Мелітополь : ТОВ "Видавничий будинок ММД", 2011. –
с.
Савченко О. Я. Умій вчитися / О. Я. Савченко. – К. : Освіта, 1996. – 192 с.
Жерновникова О. А. Становлення та розвиток ідеї індивідуалізації навчання старшокласників у навчальних закладах нового типу / О. А. Жерновникова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і
загальноосвітній школах. – 2015. – Вип. 42. – С. 459–467.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 К. П. Осадча
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).