ПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ТЬЮТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ

Authors

  • К. П. Осадча Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0653-6423

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(90).2017.109-115

Keywords:

тьюторська діяльність, професійна підготовка, наукові дослідження, педагогічна теорія.

Abstract

Стаття присвячена аналізу українських наукових досліджень з проблеми професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторської діяльності. Автором класифіковано наукові дослідження щодо професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторськoї діяльності за шістьма напрямами: фундаментальні праці з основ історії та теорії педагогічної освіти і педагогічної діяльності; праці, у яких висвітлені сучасні освітні парадигми, концепції, методологічні підходи до професійної підготовки майбутніх учителів; праці про сутність тьюторства, тьюторського супроводу та тьюторської діяльності; праці, які присвячені проблемi професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторської діяльності; праці, що висвітлюють питання формування тьюторської компетентності майбутніх учителів; праці, що розкривають діяльність учителя з індивідуалізації навчання. Подано короткий аналіз кожного напряму.

Author Biography

К. П. Осадча, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

кандидат педагогічних наук, доцент

References

Шахов В. І. Теоретико-методологічні основи базової педагогічної освіти майбутніх учителів : дис... доктора пед. наук : 13.00.04 / Володимир Іванович Шахов. – Вінниця, 2008. – 532 с.

Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності : [навч. посіб.] / В. А. Семиченко – К. : Вища шк., 2004. – 335 с.

Сущенко А. В. Теоретико-методичні основи гуманізації педагогічної діяльності вчителя в основній школі : дис... доктора пед. наук : 13.00.04 / Андрій Віталійович Сущенко. – Запоріжжя, 2003. – 422 с.

Гавриш І. В. Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.04 "Теорія та методика професійної освіти" / Ірина Володимирівна Гавриш. – Луганськ, 2006. – 44 с.

Гузій Н. В. Категорія професіоналізму в теорії і практиці підготовки майбутнього педагога : дис... доктора пед. наук : 13.00.04 / Наталія Василівна Гузій. – К., 2007. – 577 с.

Барбіна Є. Роль і функції педагогічної майстерності у системі професійної підготовки педагогічних кадрів / Є. Барбіна // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2001. – № 1. – С. 26–34.

Ковальчук В. Ю. Модернізація професійної та світоглядно-методологічної підготовки сучасного вчителя : дис… доктора пед. наук : 13.00.04 / Володимир Юльянович Ковальчук. – К., 2005. – 406 с.

Бойко А. М. Тьютор – якісно вища педагогічна позиція і новий простір духовно-моральної взаємодії / А. М. Бойко // Педагогічні науки : [збірник наукових праць]. – Полтава, 2011. – С. 4–10.

Руденко О. В. Математика – дистанційно. Тьюторство / О.В. Руденко. – К. : Редакції газет природничоматематичного циклу, 2012. – 117 с.

Ветров С. В. Тьюторство как средство построения индивидуальной образовательной программы / С. В. Ветров // Проблемы современного педагогического образования. – 2015. – С. 59–66.

Шеїна Л. О. Тьюторство як комплексний соціальний психолого-педагогічний феномен / Л. О. Шеїна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. – 2014. – № 4. – С. 231–238.

Полєшко Р. А. Тьюторський супровід учнів як нова форма гуманістичного навчання / Р. А. Полєшко, В. В. Щорс // Управління школою. – № 22–24 (322–324) серпень 2011 р. – С. 42–44.

Літовка О. П. Тьюторство як професійно-педагогічна позиція майбутнього вчителя / О. П. Літовка // Сучасні педагогічні технології підготовки майбутніх учителів в умовах ступеневої освіти : матеріали регіон. наук.- практ. конф. – Стаханов, 2013. – С. 202–208.

Сучану А. К. Формування ціннісно-смислової готовності до тьюторської діяльності у магістрів гуманітарних спеціальностей : дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ася Костянтинівна Сучану. – Кіровоград, 2016. – 266 с.

Койчева Т. І. Підготовка майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей як тьюторів для системи дистанційної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 "Теорія та методика професійної освіти" / Тетяна Іванівна Койчева. – О., 2004. – 20 с.

Іващенко М. В. Мультимедійні засоби формування компетентності майбутнього тьютора / М. В. Іващенко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка. – 2009. – № 1. – С. 203–210.

Сисоєва С. О. Професійна підготовка викладача-тьютора : теорія і методика : [навч.-метод. посіб.] / С. О. Сисоєва, В. В. Осадчий, К. П. Осадча. – Київ, Мелітополь : ТОВ "Видавничий будинок ММД", 2011. –

с.

Савченко О. Я. Умій вчитися / О. Я. Савченко. – К. : Освіта, 1996. – 192 с.

Жерновникова О. А. Становлення та розвиток ідеї індивідуалізації навчання старшокласників у навчальних закладах нового типу / О. А. Жерновникова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і

загальноосвітній школах. – 2015. – Вип. 42. – С. 459–467.

Published

2017-09-29