ФОРМУВАННЯ МЕТАКОГНІЦІЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ: ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ВІТЧИЗНЯНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(90).2017.125-128

Keywords:

вища школа, професійна підготовка майбутніх фахівців, когнітивні процеси, метакогнітивні процеси.

Abstract

У статті актуалізовано проблему удосконалення підготовки майбутніх фахівців з урахуванням когнітивно-стильових особливостей навчальної пізнавальної діяльності. Ключовим психологопедагогічним механізмом підвищення ефективності оволодіння професійними знаннями визначено метакогнітивні процеси. Узагальнено теоретичні висновки щодо змістових характеристик метакогніцій. Доведено необхідність врахування механізмів дії метакогнітивних процесів у професійній підготовці майбутніх фахівців. Окреслено перспективи розробки та впровадження авторських програм метакогнітивного навчання у вітчизняних ВНЗ.

Author Biography

Н. Г. Сидорчук, Житомирський державний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, доцент

References

Сидорчук Н. Г. Система професійно-педагогічної підготовки студентів університетів у контексті єдиного європейського освітнього простору : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.04 / Сидорчук Нінель Герандівна. – Житомир, 2014. – 515 с.

Випускники українських ВНЗ очима роботодавців [Електронний ресурс] // С. Yourcompass.org. – Режим

доступу : http://www.yourcompass.org/docs/Employees%20on%20University_Graduates.pdf. – 15. 09. 2017 р. – Загол. з екрану.

Флейвелл Дж. Генетическая психология Ж. Пиаже / Дж. Флейвелл. – М. : "Просвещение". – 598 с.

Флейвелл Дж. Когнитивное развитие и метапознание / Дж. Флейвелл // Горизонты когнитивной психологи :

[хрестоматия] / под ред. В. Ф. Спиридонова и М. В. Фаликман. – М. : РГГУ, 2012. – 437 с.

Карпов А. В. Психология рефлексивных механизмов деятельности / А. В. Карпов. – М. : Изд-во "Институт психологии РАН", 2004. – 424 c.

Nelson T. O. Metamemory : A Theoretical Framework and New Findings / T. O. Nelson, L. Narens // The Psychology of Learning and Motivation, 1990. – Vol. 26. – Pp. 125–173.

Schraw G. Metacognitive Theories / G. Schraw, D. Moshman// Educational Psychology Review. – 1995. – № 7 – P. 351–371.

Dirkes M. A. Metacognition : Students in Charge of Their Thinking / Dirkes M. A. // Roeper Review. – 1985. – № 8(2). – Р. 96–100.

Сидорчук Н. Г. Інструктивно-методичні матеріали до курсу педагогіка. Загальні основи. Ч. І (спеціальність – практична психологія) : [метод. посіб.] (4 вид., перероблене та доповнене) / Н. Г. Сидорчук. – Житомир : Видво ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 144 с.

Published

2017-09-29