ФОРМУВАННЯ МЕТАКОГНІЦІЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ: ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ВІТЧИЗНЯНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(90).2017.125-128Keywords:
вища школа, професійна підготовка майбутніх фахівців, когнітивні процеси, метакогнітивні процеси.Abstract
У статті актуалізовано проблему удосконалення підготовки майбутніх фахівців з урахуванням когнітивно-стильових особливостей навчальної пізнавальної діяльності. Ключовим психологопедагогічним механізмом підвищення ефективності оволодіння професійними знаннями визначено метакогнітивні процеси. Узагальнено теоретичні висновки щодо змістових характеристик метакогніцій. Доведено необхідність врахування механізмів дії метакогнітивних процесів у професійній підготовці майбутніх фахівців. Окреслено перспективи розробки та впровадження авторських програм метакогнітивного навчання у вітчизняних ВНЗ.References
Сидорчук Н. Г. Система професійно-педагогічної підготовки студентів університетів у контексті єдиного європейського освітнього простору : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.04 / Сидорчук Нінель Герандівна. – Житомир, 2014. – 515 с.
Випускники українських ВНЗ очима роботодавців [Електронний ресурс] // С. Yourcompass.org. – Режим
доступу : http://www.yourcompass.org/docs/Employees%20on%20University_Graduates.pdf. – 15. 09. 2017 р. – Загол. з екрану.
Флейвелл Дж. Генетическая психология Ж. Пиаже / Дж. Флейвелл. – М. : "Просвещение". – 598 с.
Флейвелл Дж. Когнитивное развитие и метапознание / Дж. Флейвелл // Горизонты когнитивной психологи :
[хрестоматия] / под ред. В. Ф. Спиридонова и М. В. Фаликман. – М. : РГГУ, 2012. – 437 с.
Карпов А. В. Психология рефлексивных механизмов деятельности / А. В. Карпов. – М. : Изд-во "Институт психологии РАН", 2004. – 424 c.
Nelson T. O. Metamemory : A Theoretical Framework and New Findings / T. O. Nelson, L. Narens // The Psychology of Learning and Motivation, 1990. – Vol. 26. – Pp. 125–173.
Schraw G. Metacognitive Theories / G. Schraw, D. Moshman// Educational Psychology Review. – 1995. – № 7 – P. 351–371.
Dirkes M. A. Metacognition : Students in Charge of Their Thinking / Dirkes M. A. // Roeper Review. – 1985. – № 8(2). – Р. 96–100.
Сидорчук Н. Г. Інструктивно-методичні матеріали до курсу педагогіка. Загальні основи. Ч. І (спеціальність – практична психологія) : [метод. посіб.] (4 вид., перероблене та доповнене) / Н. Г. Сидорчук. – Житомир : Видво ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 144 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Н. Г. Сидорчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).