МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ВИКОРИСТАННЯ СМАРТФОНІВ І ПЛАНШЕТІВ НА ЗАНЯТТІ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
DOI:
https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(90).2017.129-133Keywords:
заняття з іноземної мови, комунікативні уміння, мобільні пристрої, планшети, практичні завдання, смартфони, технічне оснащення.Abstract
Стаття присвячена виявленню можливостей практичного використання смартфонів і планшетів на занятті з іноземної мови у вищому навчальному закладі. Наведено приклади практичних завдань з використанням мобільних додатків, а також технічного оснащення мобільних пристроїв. Доведено, що виконання завдань, які передбачають роботу зі смартфонами та планшетами на занятті з іноземної мови, спонукає студентів до творчості, сприяє розвитку комунікативних умінь. Обґрунтовано необхідність поєднання застосування мобільних пристроїв з традиційними методами навчання.References
Кількість користувачів смартфонів в Україні зросла на 150 % [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.epravda.com.ua/news/2016/09/12/605197/.
Титова С. В. Эволюция средств обучения в преподавании иностранных языков : от компьютера к смартфону / С. В. Титова, А. П. Авраменко // Вестник Московского университета. – Серия 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. – 2013. – № 1. – С. 9–21.
Титова С. В. Мобильное обучение сегодня: стратегии и перспективы [Електронний ресурс] / С. В. Титова. – Режим доступу : http://www.ffl.msu.ru/research/vestnik/1-2012-titova.pdf
Steinhart M. Vernetzter Unterricht : Smartphones und Tablets sinnvoll nutzen [Електронний ресурс]. – Режим
Strasser Th. Mobiles Lernen im DaF-Unterricht Smartphones, Tablets und Co [Електронний ресурс]. – Режим
доступу : https://www.goethe.de/de/spr/mag/20744244.html.
Капранчикова К. В. Мобильные технологии в обучении иностранному языку студентов нелингвистических направлений подготовки / К. В. Капранчикова // Язык и культура. – Вып. № 1 (25). – 2014. – С. 84–94.
Hahn K. Tablets im DaF-Unterricht Das digitale Klassenzimmer [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
https://www.goethe.de/de/spr/mag/20516230.html.
Mayrberger K. Unterwegs lernen? Mobile Endgeräte im Unterricht / K. Mayrberger // Praxis Fremdsprachenunterricht: die Zeitschrift für das Lehren und Lernen fremder Sprachen. – Basisheft [Themenheft
Mobiles Lernen]. – Heft 1. – München : Cornelsen Verlag GmbH, 2013. – S. 5–7.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Т. М. Спільник
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors published in this journal agree to the following terms:
a) The authors reserve the right to author their work and grant the journal the right to first publish this work under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory link to the authors of the original work and the first publication of the work therein magazine.
b) Authors have the right to enter into separate additional agreements regarding the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of the institution or publishing as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work is maintained therein. magazine.
c) Journal policy permits and encourages the submission of manuscripts by the authors on the Internet (for example, in repositories of institutions or on personal websites), both prior to submitting this manuscript to the editorial board and as it contributes to the emergence of productive scientific discussion, and has a positive impact on the promptness and dynamics of citing a published work (see The Effect of Open Access).